Τα δικαιώματα του παιδιού στο διαζύγιο
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 26/04/2018Ο R. Emery, (Ph.D), καθηγητής Ψυχολογίας και Διευθυντής του Κέντρου για παιδιά, οικογένειας και νόμου στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια (ΗΠΑ), μέσα από τη μακρόχρονη ακαδημαϊκή, και κλινική του εμπειρία και έρευνα, κατέληξε σε έναν δεκάλογο δικαιωμάτων του παιδιού κατά το διαζύγιο. Οι γονείς που χωρίζουν εξακολουθούν να έχουν ευθύνη απέναντι στα παιδιά τους. Αν καταφέρουν να τους προσφέρουν τα παρακάτω δικαιώματα, θα έχουν εκπληρώσει σε σημαντικό βαθμό αυτήν την γονική υποχρέωση.
περισσότεραΠοιος λέει αλήθεια;
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 14/11/2017Μια γνώριμη εικόνα από δικαστική αίθουσα: Η Μαρία (μητέρα) κατηγορεί το Γιάννη (πατέρα) ότι συστηματικά δεν τηρεί το ωράριο της απόφασης επικοινωνίας με τον 7χρονο γιο τους. Ο Γιάννης το παραδέχεται, αλλά υποστηρίζει ότι το κάνει γιατί το παιδί διαμαρτύρεται και κλαίει όταν είναι να επιστρέψει στη μητέρα του. Η Μαρία βρίσκει τις κατηγορίες αυτές γελοίες και υποστηρίζει ότι ο γιος της λέει για τον πατέρα του, ότι είναι κακός και ότι τον αφήνει τις περισσότερες ώρες μόνο του στη γιαγιά. Μπορείτε να μαντέψετε ποιος από τους δύο γονείς λέει την αλήθεια;
περισσότεραΔιαζύγιο: Διάλυση ή Λύση;
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 10/11/2015Οι επιπτώσεις στα παιδιά από τη διάλυση του γάμου των γονιών τους είναι πολλές και πολύπλευρες. Τα παιδιά συνήθως νιώθουν ενοχή καθώς πιστεύουν-συνειδητά και υποσυνείδητα-ότι ευθύνονται για το διαζύγιο των γονιών τους. Η ενοχή αυτή πηγάζει από τη διάθεση αυτοτιμωρίας τους που βασίζεται στη λανθασμένη αντίληψη ότι το διαζύγιο ήταν απόρροια της δικής τους αδυναμίας να ικανοποιήσουν τους γονείς τους. Εκτός όμως από το ψυχικό βάρος, το διαζύγιο μπορεί να επιφέρει σωματικές αλλαγές που επηρεάζουν τις μετέπειτα λειτουργίες τόσο σε επίπεδο σωματικής υγείας όσο και σε επίπεδα συμπεριφοράς και γενικότερων στάσεων.
περισσότεραΠροστασία της παιδικής ηλικίας
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 10/11/2015Ο ΓΟΝ.ΙΣ εδώ και δέκα πλέον χρόνια διαμαρτύρεται, προσφέρει κοινωνικό έργο και λύσεις για το αδιέξοδο που φέρνει το διαζύγιο σε όλες τις ηγεσίες του υπουργείου δικαιοσύνης.
περισσότεραΠαιδικό Δωμάτιο
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 01/10/2015Δημιουργήστε μαζί με τα παιδιά σας ένα λειτουργικό και ασφαλές παιδικό δωμάτιο ...
περισσότεραΠαιδική Κατάθλιψη 2010 - 11 - 4
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 15/10/2014Το διαζύγιο είναι μια επώδυνη διαδικασία, την στιγμή που ήδη χωρίζουν οι γονείς,για ένα παιδί. Ανεξάρτητα από τους λόγους ή τις αιτίες του διαζυγίου το παιδί αγαπάει και τους δύο γονείς του.Ταυτόχρονα χρειάζεται και τους δύο γονείς ώστε να αναπτυχθεί ισορροπημένα.Η ανατροφή των παιδιών είναι μια τέχνη που μπορεί να διδαχτεί.
περισσότεραΔΥΣΛΕΞΙΑ
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 15/10/2014Ένα άτομο με δυσλεξία αντιμετωπίζει πάντα δυσκολίες στο γραπτό λόγο, στην ορθογραφία και στην εκμάθηση της ανάγνωσης. Επίσης αντιμετωπίζει δυσκολίες στα μαθηματικά, στη βραχύχρονη μνήμη και οργάνωση και στην κατανόηση γραπτών κειμένων. Ποια λάθη θα πρέπει να ανησυχήσουν το γονιό;
περισσότεραΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΝΘΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ *
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 15/10/2014Τα συναισθήματα που σχετίζονται με το θάνατο και το πένθος, όπως η θλίψη, ο πόνος, η ανασφάλεια, ο φόβος, είναι αναμφισβήτητα επώδυνα και αφορούν τόσο τους ενήλικες όσο και τα παιδιά. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιο “μαγικό πέπλο” που να προστατεύει τα παιδιά καθώς, όπως προαναφέρθηκε, ο θάνατος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ίδιας της ζωής.
περισσότεραΤο στρες που βιώνουν τα παιδιά**
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 15/10/2014Τα παιδιά επηρεάζονται από τα προβλήματα της οικογένειας και γενικότερα από διάφορα γεγονότα που μπορεί να συμβαίνουν στο σχολείο, στην κοινωνία μας και πολλές φορές δεν δίνουμε την απαιτούμενη προσοχή.
περισσότεραΟικογένεια και σχολική επίδοση Η επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος στη σχολική επίδοση του παιδιού **
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 15/10/2014Η σχολική επίδοση ορίζεται ως η αξιολόγηση της απόδοσης ενός μαθητή σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και σχετίζεται με προσωπικούς, κοινωνικοπολιτισμικούς και οικογενειακούς παράγοντες.
περισσότεραΆγχος και Σχολική επίδοση
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 15/10/2014Το άγχος του αποχωρισμού μετατοπίζεται από την απομάκρυνση από το σπίτι, σ΄ένα ερέθισμα που είναι το σχολείο, το οποίο μέχρι χθες ήταν ουδέτερο. Το συναίσθημα αυτό έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εκδηλωθεί ή να ενταθεί όταν συνυπάρξουν και άλλοι παράγοντες όπως ένα αυταρχικός και τιμωρητικός δάσκαλος , πολυπληθείς τάξεις κ.ά. Οι διάφορες εκδηλώσεις της σχολικής φοβίας, είτε είναι ψυχοσωματικά συμπτώματα, είτε αιτιάσεις για το σχολείο, αποβλέπουν κυρίως στο να πείσουν τους γονείς να επιτρέψουν στο παιδί να μην πάει στο σχολείο. Σε όλες αυτές τις εκδηλώσεις κοινό ψυχολογικό υπόστρωμα είναι το άγχος του αποχωρισμού που βιώνει το παιδί.
περισσότεραΣχολική Βία
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 15/10/2014Προβλήματα Συμπεριφοράς & Σχολική Βία: φαινόμενα που παίρνουν ανησυχητικές διαστάσεις; Συχνά και συστηματικά αρνητικές συμπεριφορές από έναν ή περισσότερους συμμαθητές. Χτυπήματα και πρόκληση τραυματισμών Κοροϊδίες, Χειρονομίες, Ειρωνείες και Προσβολές, Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, Σκόπιμος αποκλεισμός και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες ,Φραστικές επιθέσεις και απειλές Σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση ...
περισσότεραΌταν τελικά…οι γονείς χωρίζουν…
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 25/06/2014Ένα εξαιρετικό άρθρο δοσμένο με βιωματικό – οικείο τρόπο ... για ένα πρόβλημα, το οποίο στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων προκύπτει από τις «κακές» σχέσεις του ζευγαριού και μεταγγίζεται αδυσώπητα στα παιδιά αυτή η ακατάσχετη μεταβίβαση συναισθημάτων από τους γονείς προς το παιδί οδηγεί στην απώλεια της εμπιστοσύνης του παιδιού προς τους γονείς και μεταφέρει το παιδί στο μάτι του κυκλώνα ,όμως με ουσιαστικό ενδιαφέρον, τη φροντίδα και τη μέριμνα αμφοτέρων των γονιών θα μπορέσει αποτελεσματικότερα να αντιμετωπίσει τα αρχικά, δυσάρεστα συναισθήματα...
περισσότεραΠειθαρχία Του Παιδιού
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 15/05/2014Πειθαρχία Του Παιδιού. Υπάρχει κάποιος λόγος πίσω από κάθε ανεπιθύμητη συμπεριφορά ενός παιδιού. Κάτι θέλει να μας δείξει με αυτή τη συμπεριφορά του. Κάτι θέλει να μας πει.
περισσότεραΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ «BULLYING»
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 20/04/2014Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, αμερικανών επιστημόνων, το τραύμα από όποια μορφή κακοποίησης και αν προέρχεται - σωματική, ψυχολογική ή λεκτική - έχει μία δραματική επιρροή επάνω και στη δομή και στη χημεία του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου του παιδιού, πράγμα που αποτελεί αιτία εμφάνισης προβλημάτων τόσο στη μάθηση όσο και στη γενικότερη συμπεριφορά του. Η κακομεταχείριση καταστρέφει τις εγκεφαλικές δομές που σχετίζονται με τη λογική σκέψη και τη δυνατότητα να επεξεργαζόμαστε αναμνήσεις και συναισθήματα.
περισσότεραΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΟΡΙΑ Ή ΤΙΜΩΡΙΑ;
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2013Ένα βασικό ζήτημα που προβληματίζει τους γονείς σχετικά με την ανατροφή του παιδιού τους είναι αυτό της συμπεριφοράς του παιδιού. Συχνά,οι γονείς παρεμβαίνουν στη συμπεριφορά του παιδιού θέλοντας να τη διαμορφώσουν προς το καλύτερο,όπως εκείνοι πιστεύουν.
περισσότεραΔιαταραχή ελλειμματικής προσοχής
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2013Η Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής είναι μια διαταραχή που τη συναντάμε όλο και πιο συχνά στα παιδιά μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάγνωση γίνεται από μια διεπιστημονική ομάδα και για να είναι έγκυρη θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί σε κάποιο δημόσιο φορέα. (ΚΕΔΔΥ, δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα Ψυχικής Υγείας).
περισσότεραΠαιδική Παχυσαρκία & Ψυχολογία Μια ματιά σε αιτίες, συνέπειες & βασικές συμβουλές
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2013Έρευνα του τμήματος Διαιοτολογίας και Διατροφής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου για την παιδική παχυσαρκία στη χώρα μας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 867.000 μαθητών απ' όλη την Ελλάδα και σε ένα διάστημα 13 ετών, δείχνει ότι τέσσερα στα δέκα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου είναι παχύσαρκα, ενώ περίπου τα μισά ασκούνται ελάχιστα ή και καθόλου.
περισσότεραΘεατρικό Παιχνίδι και Διαδραστικό παραμύθι
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 15/10/2012Το θεατρικό παιχνίδι εύστοχα κατατάσσεται στην σχολική εκπαίδευση ως δημιουργική δραστηριότητα...Η ανάγκη του για να μιμηθεί είναι βασικό στοιχείο της ανάπτυξης του.Πολλά παιδιά είναι χωρισμένων γονέων, άλλα παιδιά τους έχουν και τους δυο αλλά... δένουν ακόμα περισσότερο το παιδί με τον γονιό και δείχνουν στο παιδί την πραγματική αγάπη...
περισσότεραΨυχαγωγία του παιδιού
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Για τα παιδιά είναι απλό. Εκείνο που χρειάζονται είναι αγάπη, επικοινωνία και πολύ παιχνίδι.Όταν επικεντρώνεσαι στο παιχνίδι ανακαλύπτεις ότι περιέχει όλες τις τάσεις ανάπτυξης στην εξέλιξη ενός παιδιού σε μια συμπυκνωμένη φόρμα και είναι από μόνο του μια κύρια πηγή ανάπτυξης...
περισσότεραΑνατροφή των παιδιών
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Τα παιδιά μαθαίνουν από τον τρόπο που ζουν...
περισσότεραBιβλιοπροτάσεις για μικρούς αλλά και για μεγάλους
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Μια συλλογή προτεινόμενων βιβλίων για παιδιά και γονείς. Η συλλογή, αξιολόγηση και η τελική πρόταση, έγινε από επιτροπή του Συλλόγου που απαρτίζονταν από παιδαγωγούς και γονείς,με πρόεδρο την Κα Καλλιόπη Παπουτσάκη, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,Ειδική Παιδαγωγός. Περιμένουμε και τις δικές σας ανάλογες προτάσεις οι οποίες θα αξιολογηθούν απο την ίδια επιτροπή και θα αποτελούν επίσης πρόταση του συλλόγου ΓΟΝ.ΙΣ, με στόχο την πληροφόρηση των γονέων και βελτίωση τόσο της παιδείας όλων μας, όσο και της ποιοτικής σχέσης των εκπαιδευτικών ,γονέων - παιδιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
περισσότεραΒιβλιοπροτάσεις για τις οικογενειακές σχέσεις γονέων - παιδιού
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Βιβλιοπροτάσεις γραμμένες από ειδικούς ψυχολόγους και παιδαγωγούς. Για τις σχέσεις των γονέων μεταξύ τους, είτε μέσα στην οικογένεια, είτε μετά από τυχόν διαζύγιο. Για τις σχέσεις του παιδιού με τους γονείς του. Για μαμάδες και μπαμπάδες που θέλουν να μάθουν, να ακούσουν και να διδαχθούν το πως να είσαι γονέας. Γονέας δεν γεννιέσαι, γίνεσαι.
περισσότεραΒιβλιοπροτάσεις για το διαζύγιο των γονέων
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Με το διαζύγιο τερματίζεται ένας γάμος, όχι όμως και η οικογένεια. Τα παιδιά πάντα θα χρειάζονται και τους δύο γονείς να τα αγαπούν και να νοιάζονται γι' αυτά. Γι' αυτό έχουν ανάγκη από γονείς ικανούς να συνεργαστούν μεταξύ τους για να τα μεγαλώσουν.Σε μια δύσκολη περίσταση όπως είναι ένας χωρισμός διάσταση ή ένα διαζύγιο, δίνεται στους γονείς η δυνατότητα να σχηματίσουν ένα κοινό σημείο αναφοράς με βάση δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί από ειδικούς, έτσι ώστε να πετύχουν το μέγιστο δυνατό, όσον αφορά την προστασία των παιδιών τους από τυχόν διαφωνίες.
περισσότεραΠροτάσεις Παιδικών Βιβλίων
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012για βρέφη και παιδιά μέχρι 6 ετών...
περισσότεραΑσφάλεια Στο Διαδίκτυο
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Το Διαδίκτυο παρέχει ανεξάντλητους πόρους και ευκαιρίες μάθησης. Περιέχει, όμως, και πάρα πολλές πληροφορίες που μπορεί να μην είναι ούτε ωφέλιμες ούτε αξιόπιστες...το Διαδίκτυο, σε πολλές περιπτώσεις δεν διαθέτει ασφαλιστικές δικλείδες για τον έλεγχο της εγκυρότητας των πληροφοριών που δημοσιεύονται. Ενημερωθείτε για τον τρόπο που μπορούμε να προστατεύσουμε τα παιδιά μας...
περισσότεραΟι τυπικές αντιδράσεις των παιδιών στο Διαζύγιο *
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Οι γονείς είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για το περιβάλον των παιδιών τους καθώς και για την ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους εξέλιξη. Τι πρέπει να προσέξουν δύο γονείς που χωρίζουν;
περισσότεραΦοβίες στην παιδική ηλικία *
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 01/10/2012Με τον όρο φοβία μπορούμε να εννοήσουμε μια διαδικασία φόβου ή πρόκλησης φοβικής αντίδρασης απέναντι σε μια κατάσταση η οποία περιλαμβάνει ή όχι ένα αντικείμενο. Πως μπορούν να συμβάλλουν οι γονείς στη διαχείριση των φοβιών;
περισσότεραΑδερφικές σχέσεις
ΓΟΝ.ΙΣ Χαλκίδας - 01/10/2012Τα όρια πρέπει να τεθούν από τους γονείς από κοινού ώστε τα παιδιά να τα σέβονται και καθένα ξεχωριστά να έχει απέναντι στους κανόνες της κοινής διαβίωσης τα δικά του συναισθήματα με γνώμονα πάντα την κοινή πορεία με γνώμονα το σεβασμό για παράδειγμα στον ιδιωτικό χώρο του άλλου αδελφού και του ιδιωτικού χρόνου του...
περισσότεραΤο στρες που βιώνουν τα παιδιά
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 01/10/2012Oι συνθήκες της σημερινής εποχής αναγκάζουν πολλά παιδιά σχολική ηλικίας να εμφανίζουν υψηλά επίπεδα στρες. Πληθώρα γεγονότων που συμβαίνουν στην ζωή μας μερικές φορές ξεφεύγουν από τον έλεγχό μας και δεν μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε σωστά. Τα παιδιά επηρεάζονται από τα προβλήματα της οικογένειας και γενικότερα από διάφορα γεγονότα που μπορεί να συμβαίνουν στο σχολείο, στην κοινωνία μας και πολλές φορές δεν δίνουμε την απαιτούμενη προσοχή.
περισσότεραΗ κοινωνικοποίηση και η συναισθηματική εξέλιξη του εμβρύου
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 22/04/2012Πόσο λοιπόν μας επηρεάζουν τα βιώματα κατά την περίοδο των εννέα μηνών? Πως πλάθεται η ταυτότητα μας, πώς επηρεάζονται οι περεταίρω διαπροσωπικές μας σχέσεις, (σχέση γονέα- παιδιού, σχέση ζευγαριού, επαγγελματικές σχέσεις) είναι ερωτήματα που απασχολούν πια όλους μας...Έρευνες παγκοσμίως παρουσιάζουν αποτελέσματα που δείχνουν καθαρά την επιρροή της ψυχικής κατάστασης της εγκύου και του κοινωνικού περίγυρου στο έμβρυο...
περισσότεραΑνατροφή Παιδιών & Διαζύγιο
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 26/01/2012Ανατροφή Παιδιών & Διαζύγιο. Η οικογένεια αποτελεί μία κοινωνική δομή η οποία συνεχίζει να υπάρχει και μετά τη νομική διάλυσή της. Οι γονείς δε θα πρέπει να αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες που προκύπτουν να βοηθήσουν τα παιδιά στην προσπάθειά τους να προσαρμοστούν σε αυτήν και σε άλλες αναπόφευκτες περιπέτειες της ζωής. Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο και στήριξη και από τους δύο γονείς προκειμένου να ξαναβρούν την ισορροπία τους στη νέα μορφή της οικογένειας και να νιώσουν ασφαλή.
περισσότεραΑπώλεια και Πένθος κατά την Παιδική Ηλικία
ΓΟΝ.ΙΣ Αθηνών - 16/01/2012Είναι γεγονός πως κάθε παιδί αποτελεί μία ξεχωριστή οντότητα και με γνώμονα αυτό πρέπει να αντιμετωπίζεται. Όμως, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως η ψυχολογική και συναισθηματική του κατάσταση εξαρτώνται, σε μεγάλο βαθμό, από τους ενήλικες που το περιβάλλουν. Ειδικά κατά την περίοδο του πένθους, οι ενήλικες πρέπει να είναι ενσυνείδητοι παρατηρητές των συναισθημάτων και των αναγκών του, ούτως ώστε να του παρέχουν τη στήριξη και τη φροντίδα που χρειάζεται...
περισσότεραΜαθησιακές δυσκολίες: Έννοια, χαρακτηριστικά και αντιμετώπιση
ΓΟΝ.ΙΣ Πειραιά - 29/01/2011Την τελευταία εικοσαετία, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η αποτελεσματική διδασκαλία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες προϋποθέτει τη θεωρητική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, που αφορά στη φύση των δυσκολιών και στην ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων, με στόχο την προσαρμογή των διδακτικών στόχων στις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών των παιδιών. Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών ή η έλλειψη κατάλληλων χειρισμών για την αντιμετώπισή τους, έχει σαν αποτέλεσμα τη διαιώνιση του προβλήματος στην εφηβεία και στην υπόλοιπη ζωή τους. Το διαζύγιο είναι μια επώδυνη διαδικασία, την στιγμή που ήδη χωρίζουν οι γονείς,για ένα παιδί.Σ' αυτόν τον κόσμο,το παιδί καλείται να μπει στη διαδικασία της κοινωνικής του ωρίμανσης,μέσω της ενδυνάμωσης της προσωπικότητάς του.
περισσότερα