Βιβλιοπροτάσεις για τις οικογενειακές σχέσεις γονέων - παιδιού


Βιβλιοπροτάσεις για τις οικογενειακές σχέσεις γονέων - παιδιού
Επιτροπή του Συλλόγου ΓΟΝ.ΙΣ

Βιβλιοπροτάσεις για τις οικογενειακές σχέσεις γονέων - παιδιών γραμμένα απο ειδικούς ψυχολόγους και παιδαγωγούς. Για τις σχέσεις των γονέων μεταξύ τους, είτε μέσα στην οικογένεια, είτε μετά απο τυχόν διαζύγιο. Για τις σχέσεις του παιδιού με τους γονείς του. Για μαμάδες και μπαμπάδες που θέλουν να μάθουν,να ακούσουν και να διδαχθούν το πως να είσαι γονέας.


  Γονέας δεν γεννιέσαι,γίνεσαι...


Μια συλλογή προτεινόμενων βιβλίων,που είναι γραμμένα από ειδικούς και απευθύνονται σε γονείς. (*)

Η συλλογή,αξιολόγηση και η τελική πρόταση, έγινε από σχετική επιτροπή του Συλλόγου ΓΟΝ.ΙΣ που απαρτίζονταν από παιδαγωγούς και γονείς,με πρόεδρο την  Κα Καλλιόπη Παπουτσάκη, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,Ειδική Παιδαγωγός.

Περιμένουμε και τις δικές σας ανάλογες προτάσεις οι οποίες θα αξιολογηθούν από την ίδια επιτροπή και θα αποτελούν επίσης πρόταση του συλλόγου ΓΟΝ.ΙΣ, με στόχο την πληροφόρηση των γονέων και βελτίωση της γονεϊκής ικανότητας στην ανατροφή των παιδιών.

1. Μαμά, κόψε το κήρυγμα(κι εσύ μπαμπά,επίσης)

2 τόμοι,Κική Τζωρτζακάκη, Eκδ. Καλέντης

Α΄Τόμος: Η παιδαγωγική που προτείνει η συγγραφέας συνδυάζει την επιστημονική με την πρακτική εφαρμογή της. Με απλό και κατανοητό τρόπο λύνει απλές απορίες και προσφέρει υποστήριξη και ενθάρρυνση στους γονείς. Αποδεικνύει με επιχειρήματα πόσο εύκολα είναι μερικές φορές αυτά που μας φαίνονταν ακατόρθωτα. Οι ξεκάθαρες έννοιες και η ζωντανή γλώσσα που χρησιμοποιεί, το κάνουν ένα ανάγνωσμα γλαφυρό και γοητευτικό. Ένα βιβλίο ξεχωριστό που φωτίζει και περιγράφει με ακρίβεια και αγάπη την ελληνική οικογένεια.

Β΄Τόμος: Η επικοινωνία ανάμεσα στα ζευγάρια και τις οικογένειες συχνά μοιάζει με άπιαστο όνειρο. Κι όμως αυτό το όνειρο η συγγραφέας μας αποκαλύπτει πώς να το κάνουμε πραγματικότητα. Με απλότητα και σαφήνεια μας οδηγεί στα βάθη της δυσκολίας και μας βοηθά να κατανοήσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Μας δείχνει πώς να πλησιάσουμε τα παιδιά μας και να επικοινωνήσουμε μαζί τους.

Όπως λέει:  η ανατροφή των παιδιών είναι μια τέχνη που μπορεί να διδαχτεί.

2. Οικογένεια. Η μελέτη και κατανόηση της οικογενειακής ζωής, Εκδ. Μεταίχμιο

3. Οικογένεια :Η σύγχρονη Οδύσσεια ,Ρόμπιν Σκίνερ-Τζόνκλιζ, Εκδ. Κέδρος

4.   Η Τέχνη της Οικογένειας - Η οικογενειακή Ταυτότητα Χθες και Σήμερα, από Gina Bria Ανθρωπολόγο , Εκδόσεις Θυμάρι

Δημιουργώντας Ανθεκτικούς Οικογενειακούς Δεσμούς σε μια Δύσκολη Εποχή για τη Συναισθηματική Ανταλλαγή

Πώς θα κάνουμε τις οικογένειές μας να αντέξουν στο χρόνο, όταν τόσες άλλες, γύρω μας, διαλύονται;

Μ' αυτόν τον προβληματισμό της, η συγγραφέας εκφράζει τις βαθύτερες ανησυχίες των γονιών του σημερινού πολυάσχολου και πιεστικού κόσμου μας. Και σ' αυτό το βιβλίο μας δίνει την απλή αλλά και ελκυστική άποψή της. Γεμάτο από τρυφερές τελετουργίες (καθημερινές και γιορτινές), και όλο φαντασία τρόπους για να ζούμε μαζί ως οικογένεια. Γεμάτο, ακόμα, από παλιές παραδόσεις προσαρμοσμένες στη σημερινή εποχή, το βιβλίο της μας φέρνει σε επαφή με τα ακαθόριστα εκείνα πράγματα που δημιουργούν μια οικογένεια - που υφαίνουν εκείνη τη χρυσή και αδιόρατη κλωστή του οικογενειακού πνεύματος.

Μας δείχνει ακόμα, πως η χρήση του παιχνιδιού, η ενσωμάτωση απλών καθημερινών συνηθειών, και η ανταλλαγή κοινών εμπειριών δημιουργεί δεσμούς μέσα στην οικογένεια, που μπορούν να κρατήσουν μια ζωή. Ας ανακαλύψουμε, λοιπόν, τι σημαίνει να παίζουμε, όχι μόνο με τα παιδιά μας, αλλά και με το σύντροφό μας. Να δημιουργήσουμε μια πνευματική ζωή διαφορετική από εκείνη της οικογένειας όπου μεγαλώσαμε. Να δεχτούμε ότι και τα παιδιά μας μπορούν να μας οδηγήσουν σ' αυτήν - όπως κι εμείς μπορούμε να είμαστε οι καθημερινοί ήρωες για τα παιδιά μας, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα με τον αγχωτικό τρόπο της ζωής μας.

"Η Τέχνη της Οικογένειας" θα εμπνεύσει τους γονείς, τις οικογένειες που σχηματίστηκαν μετά από διαζύγια (τις αναδημιουργημένες) ή τις οικογένειες που τα μέλη της ζουν σε απόσταση ο ένας από τον άλλο, να δημιουργήσουν το χώρο εκείνο που προσφέρει καταφύγιο στο πνεύμα μας..., το χώρο που ονομάζουμε "σπιτικό".

5.    Νέοι Οικογενειακοί Κανόνες, Ζάνετ Λόφας, CSW, Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Πρόεδρος του Ιδρύματος Αναδημιουργημένης Οικογένειας, Εκδόσεις θυμάρι  (2000) Βοηθώντας τις Παραδοσιακές και τις Αναδημιουργημένες Οικογένειες να Οικοδομήσουν Λειτουργικό Σπιτικό.

Το βασικό και προκλητικό μήνυμα του βιβλίου είναι ότι η οικογένεια- το φυτώριο και το καταφύγιο μας - ,που προσφέρει τα εφόδια και τις κατάλληλες συνθήκες για τη βιολογική και ψυχοκοινωνική επιβίωση και ανάπτυξη των μελών της γίνεται ένας επικίνδυνος, βασανιστικός χώρος που, αντί να δίνει χαρά, προστασία, υποστήριξη,  κατανόηση και ζεστασιά, προκαλεί συναισθήματα θυμού, ενοχών και συχνά, αβάσταχτου πόνου.

Στις αναπτυγμένες χώρες (ανάμεσά τους κι η Ελλάδα), οι συνθήκες της οικογενειακής ζωής έχουν αλλάξει. Παιδιά και ενήλικοι πάνε κι έρχονται στο σπίτι σε διαφορετικές ώρες. Οι στιγμές που βρίσκονται όλοι μαζί γύρω απ' το καθημερινό οικογενειακό τραπέζι όλο και λιγοστεύουν.

Αλλάζει, όμως, με γοργούς ρυθμούς, και η Δομή της οικογένειας. Παιδιά και γονείς δεν συνδέονται πια με δεσμούς αίματος, σ' όλες τις οικογένειες. Είναι μέλη μιας Αναδημιουργημένης Οικογένειας. Στην Αμερική, αυτές οι οικογένειες καλύπτουν, ήδη, το 60%. Στην Ευρώπη το 50%. Η Ελλάδα, με λίγη ανάπτυξη ακόμα... και θα τους φτάσει.

Πώς θα λειτουργήσει σήμερα το σπιτικό μ' αυτές τις συνθήκες ζωής ή μ' αυτή τη δομή της οικογένειας; Μήπως με τους παλιούς κανόνες; Με τη μητέρα "Βασίλισσα-σκλάβα" του σπιτιού; Όχι. Η γυναίκα δεν θέλει, κι ούτε αισθάνεται πια υποχρεωμένη να παίζει αυτό το ρόλο - τον χαρίζει στην ιστορία.

Σήμερα, τα μέλη της οικογένειας (Βιολογικής ή Αναδημιουργημένης), γνωρίζουν ότι κανένας τους δεν είναι "παιδί ενός κατώτερου Θεού". Κι ότι η οικογένεια είναι μια ομάδα ("πρώτος πυρήνας της Δημοκρατίας"). Σ' αυτή την ομάδα όλοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Χρειαζόμαστε, λοιπόν, καινούργιους Κανόνες για το νέο τρόπο λειτουργίας αυτής της ομάδας. Κανόνες όπου όλοι θα νιώθουν ότι συμβάλουν στη φροντίδα του σπιτικού, όλων τα ατομικά δικαιώματα θα είναι σεβαστά, και όλοι θα παίρνουν την επιβεβαίωση ότι είναι αγαπητοί και άξιοι σεβασμού.

6. Παραμύθια για καληνύχτα, Νένα Γεωργιάδου ,Ψυχολόγος, Εκδ. Οξυγόνο

Παραμύθια ειδικά γραμμένα από ψυχολόγο για να συνοδέψουν με τον καλύτερο και συναισθηματικά ασφαλέστερο τρόπο τους μικρούς μας φίλους στον κόσμο των ονείρων.

7. Τα παιδιά Στέλνουν Μηνύματα με τις Ζωγραφιές τους, από Ρόζε Φλεκ - Μπάνγκερτ, Ειδική Παιδαγωγός- Ψυχοθεραπεύτρια, Εκδόσεις Θυμάρι

Ο Ρόλος της Παιδικής Εικόνας στην Ανάδειξη και Λύση των Συγκρούσεων Μέσα στην Οικογένεια.

Η Ρόζε Φλεκ-Μπάνγκερτ, σ' αυτό το βιβλίο της - αποτέλεσμα της πολύχρονης επιστημονικής της πείρας, μας δείχνει με ποιόν τρόπο οι ζωγραφιές των παιδιών "μιλάνε" για την κατάσταση της ζωής τους - και δίνουν στους μεγάλους πληροφορίες για το τι απασχολεί το παιδί, στη δεδομένη στιγμή, τι το προβληματίζει, τι το τυραννάει ή, ακόμη, τι είναι αυτό που επιθυμεί και εύχεται. Οι δώδεκα παιδικές ιστορίες, μαζί με τις ζωγραφιές τους, είναι ο καλύτερος μάρτυρας (και σύμβουλος μαζί) για τον τρόπο με τον οποίο το παιδί βιώνει τα συναισθήματά του, αλλά και πώς αντιδρά.

8. Ο Σχολικός Ψυχολόγος, το Παιδί και οι Γονείς του, από Ε. Μποζετί, Σ. Γκουλφιέ, Α. Τιριέ - Σχολικοί Ψυχολόγοι, Εκδόσεις Θυμάρι (1η Έκδοση 2000),

Το Σχολείο είναι ένας χώρος μαθητείας, αλλά κι ένας χώρος κοινωνικοποίησης. Ένας χώρος όπου το παιδί θ' ανοιχτεί σ' έναν άλλο κόσμο, μακριά από τις οικογενειακές αλληλεξαρτήσεις, επιρροές και δεσμεύσεις. Σ' αυτόν τον κόσμο, το παιδί καλείται να μπει στη διαδικασία της κοινωνικής του ωρίμανσης, μέσα από την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς του. Κι αν απ' το σπίτι δεν έχει αποκτήσει τα εφόδια γι' αυτό το άνοιγμα, αν είναι δέσμιο από πολυποίκιλες αναστολές στον οικογενειακό χώρο, τότε θα εκδηλώσει (άμεσα ή έμμεσα) τη δυσφορία του. Κι αυτή η δυσφορία θα εκδηλωθεί σε τρεις βασικούς τομείς: Στη μάθηση, στη συμπεριφορά του και στην ψυχοσωματική του υγεία.

Σε όλο αυτό το πλέγμα των προβλημάτων, που κάνουν την εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί ούτε το επαγγελματικό χρέος έχουν, ούτε την επιστημονική ειδίκευση για να διεισδύσουν στα αίτια μιας ιδιόμορφης, ακόμη και αποκλίνουσας συμπεριφοράς του παιδιού. Με την ευαισθησία τους, μπορούν να επισημαίνουν τα προβλήματα, ακόμα και να τα αναφέρουν. Εκείνος που θα τα παρατηρήσει επιστημονικά, θα τα επεξεργαστεί και θα σχεδιάσει τον τρόπο προσέγγισης (στο παιδί, στο δάσκαλο, στην οικογένεια) είναι ο ψυχολόγος του σχολείου.

Ο σημαντικότατος ρόλος του, στον τομέα της πρόληψης και της θεραπείας, φαίνεται τόσο καθαρά μέσα στις σελίδες του βιβλίου -με τα αναλυτικά ιστορικά παιδιών, και τον τρόπο παρέμβασης- ώστε να συμπεραίνουμε, ότι είναι κρίμα που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στον τόπο μας ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Και είναι μεγάλη, έως και ανεπίτρεπτη, πλέον, η καθυστέρηση. Στη Γαλλία -απ' όπου και το παρόν βιβλίο- ο Σχολικός Ψυχολόγος είναι θεσμός του κράτους από το 1947.

Σ' αυτό το έργο, ο τομέας ευθύνης του σχολικού ψυχολόγου είναι το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.

9. Θεραπευτικά παιχνίδια,Νένα Γεωργιάδου ,Εκδ. Οξυγόνο

Μια πολύτιμη συλλογή από Θεραπευτικά Παιχνίδια που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη Παιδοψυχολογία. Απόλυτα εφαρμόσιμα τόσο από γονείς όσο και από δασκάλους τα παιχνίδια αυτά αποτελούν, μαζί με τα Θεραπευτικά Παραμύθια ανεκτίμητο εργαλείο για να διορθωθούν ανεπιθύμητες συμπεριφορές και για να περάσουμε τα σωστά μηνύματα στα παιδιά.

10.Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο, γονείς θέλουν !,Νίκος Σιδέρης, Εκδ. Μεταίχμιο

Επιστημονική μελέτη και εμπιστευτική επιστολή σε γονείς που σκέφτονται. Απευθύνεται σε συνήθεις γονείς, που μέσα σε συνήθεις οικογένειες ανατρέφουν συνήθη παιδιά. Και στην πορεία συναντούν δυσκολίες, απορίες, προβλήματα, ίσως και αδιέξοδα. Η λύση είναι αγάπη και κανόνες.

«Σίγουρα, είναι μια τέχνη το να είσαι καλός γονιός. Στις συνηθισμένες περιπτώσεις, η κοινωνία, ο πολιτισμός και η οικογενειακή ιστορία εξοπλίζουν τους γονείς με την τεχνογνωσία και με τους ψυχικούς πόρους που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν και να λειτουργήσουν αρκετά καλά, δηλαδή επαρκώς, σαν γονείς.
Ωστόσο, και σ' αυτό το ζήτημα, για να μπορέσει να λειτουργήσει μια οικογένεια και να αναθρέψει ένα παιδί ψυχικά ισορροπημένο, η απόλυτη προϋπόθεση δεν είναι το καλός, αλλά το γονιός: Εκατομμύρια παιδιά έχουν μεγαλώσει με γονείς μετριότατους ως προς τη γονεϊκή τους λειτουργία. Και ποτέ κανένα παιδί δεν ανατράφηκε με τέλειους γονείς: Όλοι είχαν ατέλειες, ανεπάρκειες, κενά, προβλήματα…Όμως, το δίλημμα δεν είναι ή τέλειοι γονείς ή καθόλου γονείς. Το πρωταρχικό και απόλυτο ζητούμενο είναι να υπάρχουν γονείς».

Απόσπασμα από το βιβλίο
Το βιβλίο αυτό είναι ταυτόχρονα επιστημονική μελέτη και εμπιστευτική επιστολή σε γονείς που σκέφτονται. Απευθύνεται σε συνήθεις γονείς, που μέσα σε συνήθεις οικογένειες ανατρέφουν συνήθη παιδιά. Και στην πορεία συναντούν δυσκολίες, απορίες, προβλήματα, ίσως και αδιέξοδα. Όλο και συχνότερα, αυτοί οι συνήθεις γονείς θέτουν το ερώτημα: «Μήπως το παιδί χρειάζεται ψυχολόγο;». Η εμπειρία και ο στοχασμός του Νίκου Σιδέρη τον οδηγούν κατά κανόνα στο συμπέρασμα ότι, κατά κανόνα, τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο. Γονείς θέλουν!

11. Συγκέντρωση, Πέτρα Θόρμπριτς , Εκδ. Αερόστατο

40% των παιδιών αντιμετωπίζουν προβλήματα συγκέντρωσης.

. Τι είναι « συγκέντρωση

. Πως αναγνωρίζει κανείς την αδυναμία συγκέντρωσης

. Τεστ : Πόσο συγκεντρωμένο είναι το παιδί μου

. Τι είναι σημαντικό για καλή συγκέντρωση

. Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς

. Ασκήσεις για βελτίωση της ικανότητας συγκέντρωσης

12.   Κορίτσια,Κριστίν Μποντελό, Ρόζε Εσταμπλέ, Εκδ.  Μεταίχμιο

Εκείνος είναι πάντα ζωηρός, εκείνη χαριτωμένη. Από τη μια το μπλε, οι πειρατές, οι μάχες, η γοητευτική αταξία. Από την άλλη το ροζ, οι εσωτερικοί χώροι και τα τακτοποιημένα τετράδια. Σήμερα ο φεμινισμός δεν είναι πια της μόδας, τα σχολεία είναι μεικτά, οι μητέρες εργάζονται και οι πατέρες πλένουν πολλές φορές τα πιάτα. Τι έχει αλλάξει όμως στη ζωή των σημερινών κοριτσιών και των αδελφών τους ?

13.    Μαμά, μπαμπά, πότε θα παίζετε μαζί μου ?,Γκιζέλα Βάλτερ, Εκδ. Θυμάρι

Σ΄αυτό το βιβλίο η συγγραφέας μας δείχνει πόσο άνετα μπορούν, γονείς και παιδιά, να κάνουν τη δουλειά παιχνίδι. Και πόσο διασκεδαστικό μπορεί να είναι αυτό για όλους! Και πόση ικανοποίηση θα παίρνουν απ΄αυτή τη συμμετοχή τους τα παιδιά ! Και μην ξεχνάμε : Δεν χρειάζεται πια να αφιερώνουμε ιδιαίτερο χρόνο για παιχνίδι με τα παιδιά-αφού θα έχουν χορτάσει κι από παιχνίδι, κι από δουλειά.      Κι έτσι θα νοιώθουν πως τα υπολογίζουμε, τα εμπιστευόμαστε, τα θεωρούμε ικανά να κάνουν δουλειές.Κι αυτό θα δυναμώσει την αυτοπεποίθηση τους.

< Και οι ενήλικοι χρειάζεται να θυμούνται, ότι στα παιδιά φερόμαστε όπως θέλουμε να φέρονται σε μας οι άλλοι >.

14. «Επάγγελμα γονέας; Πανεύκολο!»,της Ρένας Ρώσση- Ζαίρη, Εκδόσεις : Ψυχογιός

Ένα βιβλίο γραμμένο για το δυσκολότερο επάγγελμα που υπάρχει στον κόσμο, αυτό του γονέα. Το βιβλίο «Επάγγελμα γονέας; Πανεύκολο!» είναι ένας οδηγός για νέους γονείς που θέλουν να μεγαλώσουν ευτυχισμένα παιδιά.

Η συγγραφέας προσπαθεί να απαντήσει σε ερωτήματα του γονέα όπως. Τι σημαίνει αλήθεια,να είσαι γονέας; Άραγε με το που γεννιέται το παιδί μας, παύουμε να είμαστε αυτό που ήμαστε μέχρι εκείνη τη στιγμή; Χρειάζεται να αλλάξουμε; Πρέπει να φοβόμαστε; Ξαφνικά, χωρίς καλά καλά να το καταλάβουμε, αποκτάμε έναν σπουδαίο τίτλο: Μητέρα, Πατέρας και αυτομάτως γεμίζουμε με άγχος. Τόσα χρόνια κατηγορούσαμε αβίαστα, χωρίς καμιά ενοχή τους γονείς μας. Τώρα γίναμε εμείς γονείς. Όμως, το θέμα στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού και στη μετέπειτα πορεία του ζωή δεν είναι να βρούμε ποιος φταίει, να τον συλλάβουμε και τον στείλουμε να δικαστεί στο δικαστήριο των τύψεων. Το ζητούμενο, βέβαια, είναι να είμαστε ευτυχισμένοι και εμείς και το παιδί μας, στο πλαίσιο του δυνατού, αλλά και να χαρούμε όσο περισσότερο μπορούμε το ρόλο του γονέα.

Ένα βιβλίο που υπόσχεται να μας γεμίσει χαρά, βοηθώντας μας να κατανοήσετε τα στάδια της ανάπτυξης του παιδιού από τη στιγμή της γέννησής του μέχρι τα πρώτα χρόνια του στο δημοτικό σχολείο. Γιατί, μόνο όταν ξέρουμε, ενεργούμε σωστά, δεν αγχωνόμαστε και συμβάλλουμε στη σωστή διαπαιδαγώγηση του παιδιού μας. Η γνώση είναι χαρά, όχι μόνο για το παιδί, αλλά και για μας τους ίδιους, επειδή θεμελιώνει την ηρεμία μας και μας βοηθάει να νιώθουμε ασφάλεια.

15.    Πώς να γίνετε σπουδαίος μπαμπάς, Ιαν Μπρούς ,Εκδόσεις Μίνωας

16.   Ο κλέφτης του παραδείσου,Φώτω Σκορδά,  Εκδ. Ακρίτας



 Για τα χαρισματικά αυτιστικά παιδιά.



17.   Μαμά, φτάνει πια η παπαγαλία!,Δημήτρης Σφακιανάκης, Εκδ. Μεταίχμιο

Απευθύνεται στους γονείς με παιδιά στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, που θέλουν να έχουν μια εποπτική εικόνα για το διάβασμα και τη μαθησιακή πορεία των παιδιών τους. Καλύπτονται τα εξής θέματα :

. Πόσο πρέπει να βοηθάτε το παιδί σας στο διάβασμα

. Πως θα αυτονομηθεί το παιδί στη διαχείριση των εργασιών για το σπίτι

. Θετικές στάσεις και τεχνικές μάθησης

. Γλώσσα-λεξιλόγιο:Πως θα ενδυναμώσετε το θεμέλιο της νοητικής ανάπτυξης του    παιδιού  σας

. Πως θα περάσει το παιδί από την αποστήθιση στην κατανόηση του κειμένου.

18. Τα Παιδιά Μαθαίνουν αυτό που Ζουν, από Δρ. Ντόροθι Νόλτε – Παιδοψυχολόγο,
Εκδόσεις θυμάρι (1η Έκδοση 1999)



Να Εμπνεύσουμε Αξίες στα Παιδιά μας.



"Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην επίκριση, μαθαίνουν να αποδοκιμάζουν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα την αποδοχή, μαθαίνουν να αγαπούν.

Όταν οι γονείς επικρίνουν και αποδοκιμάζουν τα παιδιά τους, το κάνουν "για το καλό τους". Κανένας δεν το αμφισβητεί αυτό. Γνωρίζουν, όμως, οι γονείς, ότι αυτό που θα μάθουν σίγουρα τα παιδιά τους, είναι να αποδοκιμάζουν κι αυτά τους άλλους;

Όταν οι γονείς αποδέχονται τα παιδιά τους, αυτά νιώθουν ότι τα αγαπούν. Έτσι, μαθαίνουν κι αυτά να αγαπούν τους άλλους.

Η ψυχοπαιδαγωγός Δρ. Νόλτε, με την τριαντάχρονη επιστημονική της πείρα, αναπτύσσει αυτές τις αρχές μέσα από συγκεκριμένα περιστατικά (Γονιών-Παιδιών), επιλεγμένα γι' αυτό το σκοπό. Και προσφέρει το υλικό σε μια καινούργια γενιά γονιών, για να ανακαλύψουν το δικό τους τρόπο να αναθρέψουν τα παιδιά τους, και να τα ενθαρρύνουν να αναπτύξουν τα τεράστια ψυχικά και πνευματικά τους αποθέματα.


"Αυτό το βιβλίο μπορεί να σας βοηθήσει να γίνετε ο γονιός που πάντα θέλατε να είστε, και να αναθρέψετε παιδιά για τα οποία να νιώθετε περήφανοι" "Jack Canfield, Παιδαγωγός"

 

19.   Το μανιφέστο της χαρούμενης παιδικής ηλικίας,από Γκάρλ Ονορέ, Εκδ. Αερόστατο

Μια συναρπαστική ματιά στην παιδική ηλικία της εποχής μας και στο πως μεγαλώνουμε μια γενιά από κουρασμένα παιδιά-φορτωμένα με υποχρεώσεις και στόχους. Πώς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τη νοοτροπία του υπέρ-γονεϊσμού.

20.    Βασικές Αρχές Παραδοχής - Ενθάρρυνσης - Πειθαρχίας & Σχέσεων Γονέων-Εφήβων,
Δρ. Ντινκμέγιερ, Δρ. ΜακΚέι - ψυχολόγοι , Εκδόσεις θυμάρι  (7η έκδοση)
Η παραδοχή του εαυτού μας, η ενθάρρυνση (του εαυτού μας και των άλλων), η εσωτερική πειθαρχία και οι σχέσεις Γονέων-Εφήβων που στηρίζονται στον αλληλοσεβασμό, είναι τα θέματα που εξετάζουν οι συγγραφείς. Προσφέρουν μερικά απλά και, γι' αυτό, μαγικά κλειδιά στην οικοδόμηση και εδραίωση της προσωπικής μας αξίας, καθώς και στη δημιουργία υγιούς και συνεργατικού οικογενειακού κλίματος.

21.    Έφηβοι και γονείς - Συμβουλευτική για γονείς εφήβων, από Κατερίνα Τριανταφύλλου, Εκδόσεις Σαββάλας (2009)

Η εφηβεία του παιδιού είναι μια περίοδος κρίσης για το ίδιο και ταυτόχρονα για όλη την οικογένεια. Έφηβοι και γονείς φαίνεται ξαφνικά να μιλούν διαφορετικές γλώσσες. Οι γονείς παρακολουθούν το παιδί τους να μπαίνει στο «τούνελ» της εφηβείας και αναρωτιούνται με αγωνία τι θα βγει από την άλλη άκρη σε λίγα χρόνια.
«Μη φοβάστε!», συνιστά η συγγραφέας αυτού του βιβλίου. «Συνήθως βγαίνει ένας νέος άνθρωπος, ανάλογος με το παιδί που ξέρατε και αντάξιος των προσπαθειών που έχετε καταβάλει για την ανατροφή του.»
Το βιβλίο είναι γραμμένο με απλό και συνοπτικό τρόπο, για να διαβάζεται άνετα και από μη ειδικούς. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από μια σχετική μελέτη περίπτωσης για να γίνει πιο ζωντανή και κατανοητή η έννοιά του. Οι περιπτώσεις αυτές είναι όλες πραγματικές.
Απευθύνεται στους γονείς που είναι ευαισθητοποιημένοι σχετικά με την ανατροφή των έφηβων παιδιών τους και έχει σκοπό να τους βοηθήσει ώστε η περίοδος αυτή να περάσει όχι μόνο ανώδυνα αλλά και δημιουργικά.
Μπορεί, επίσης, να αποτελέσει χρήσιμο υλικό για τους εκπαιδευτικούς, που αναπόφευκτα βρίσκονται να ασκούν συμβουλευτικό έργο στους μαθητές τους και στους γονείς τους.

22. Παιδικότητα και Εφηβεία, από Δρ. Τζέϊμς Χάντφιλντ, Ψυχίατρο, Εκδόσεις Θυμάρι (5η έκδοση)

Τα Στάδια της Ανάπτυξης και οι Αλλαγές της Ψυχολογίας του Παιδιού από τη Γέννηση μέχρι την Ωριμότητα.

Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι κάθε ανθρώπινη φύση κρύβει μέσα της δυνατότητες, τις οποίες, το περιβάλλον και ο υλικός κόσμος βοηθάνε να εκφραστούν. Ένα περιβάλλον που προσφέρει αγάπη και συνθήκες για τη φυσική ωρίμανση του παιδιού, είναι οι καλύτεροι "κανόνες" ανατροφής του. Η γνώση της διαδικασίας της ωρίμανσης είναι, κατά τον συγγραφέα, απαραίτητο εφόδιο για όποιον ασχολείται με το παιδί. Πιο συγκεκριμένα, αποκαλύπτει το μηχανισμό των διαφόρων φάσεων που περνάει το παιδί (της μίμησης, του πείσματος, της επιθετικότητας, κ.α.), δείχνει ποιόν εκπαιδευτικό σκοπό επιτελούν, πότε και γιατί αλλάζουν, και ποιες οι συνέπειες στην ψυχοσωματική υγεία του παιδιού, αν εμποδιστεί, απ' το περιβάλλον, κάποια απ' αυτές τις φάσεις.

23.    Ο Μικρός Τύραννος, από Δρ. Ίρινα Πρέκοπ - Παιδοψυχολόγο ,Εκδόσεις Θυμάρι (2η Έκδοση)



Γιατί και Πώς τα Παιδιά Εξουσιάζουν τους Γονείς τους



Παρόλο που πολλοί γονείς θα ήθελαν να κάνουν το καλύτερο δυνατό στο μεγάλωμα των παιδιών τους, αυτά δείχνουν να εξελίσσονται σε μικρούς τυράννους. Η συγγραφέας δίνει, για πρώτη φορά, μια ερμηνεία γι' αυτό το ανησυχητικό φαινόμενο της εποχής μας, αναλύει τα αίτια, και δείχνει πόσο και τι είδους "κράτημα" χρειάζονται τα παιδιά για να αναπτυχθούν χωρίς διαταραχές. Θεωρεί την άκριτη και χωρίς όρια προσφορά προς το παιδί, μία από τις βασικές αιτίες του φαινομένου. Τα παραδείγματα, με ιστορικό μικρών τυράννων, δείχνουν το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται αυτά τα παιδιά, εξαιτίας της απώλειας της "φωλιάς ασφαλείας", όπως λέει η Πρέκοπ.

24. Ο δρόμος της αυτοεξάρτησης Φύλλα πορείας Ι, Χόρχε Μπουκάϊ,  Εκδ. όπερα

Ασφαλώς, αν είχαμε την τύχη να μας < πέσουν > γονείς υποστηρικτικοί, τότε έχουμε το πλεονέκτημα ότι από μικροί πήραμε ωφέλιμα μηνύματα :

. Μπορείς να είσαι αυτός που είσαι.

. Μπορείς να σκέφτεσαι αυτό που σκέφτεσαι.

. Μπορείς  να αισθάνεσαι αυτό που αισθάνεσαι.

. Μπορείς να παίρνεις τα δικά σου ρίσκα.

. Θα πρέπει μόνος σου να ψάξεις να βρεις αυτό που χρειάζεσαι,γιατί αυτό σημαίνει μεγαλώνω,είμαι ώριμος και αυτοεξαρτώμενος.

Αυτά τα προνομιούχα παιδάκια πηδούν μόνα τους από το τραμπολίνο και βουτάνε στη ζωή από ένα σημείο ευνοϊκό. Βέβαια, δεν έχει όλος ο κόσμος τέτοια τύχη. Όσοι,λοιπόν,δεν ήταν τόσο τυχεροί,θα χρειαστούν κάποιον να τους βοηθήσει,έστω και ένα βιβλίο σαν αυτό.

(*) Ευχαριστούμε το Βιβλιοπωλείο Απρόβλεπτο (Ρήγα Φεραίου  25, Ηλιούπολη, τηλ. 210-9940110) για την ευκαιρία που μας έδωσε  διαθέτοντας μας πολλά σχετικά βιβλία.


Τα δικά σας σχόλια

Ο ΓΟΝ.ΙΣ. δημοσιεύει όλα τα σχόλια που αναρτούν οι επισκέπτες και είναι σχετικά με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ιστοσελίδας Δεκτές είναι οι όλες οι απόψεις, ακόμη και όσες είναι αντίθετες με την φιλοσοφία, την εμπειρία και την γνώση του ΓΟΝ.ΙΣ. Όμως διατηρούμε το δικαίωμα να απορρίψουμε όσα σχόλια περιέχουν συκοφαντικό ή υβριστικό περιεχόμενο, καθώς και όσα σχόλια συστηματικά υποθάλπτουν το έργο του ΓΟΝ.ΙΣ.







Ακολουθήστε μας...


210 3251850

697 2755552

info@gonis.org.gr